O fundacji
Soundscape Fundacja ze śląska
Naszym Polem zainteresowania jest dźwięk – naukowe podejście do niego, wykorzystanie go w muzyce, sztukach wizualnych czy przestrzeni publicznej.
Misją fundacji jest tworzenie platform współpracy środowisk twórczych oraz popularyzacja kultury. Organizacja spotkań warsztatowych z zakresu muzyki i sztuki nowych mediów, leżących na przecięciu światów technologii i muzyki, prezentujących zupełnie nowe spojrzenie na obcowanie z muzyką, pobudzających ciekawość oraz chęć do poszukiwania nieoczywistych rozwiązań.
Nasza przestrzeń mieści się na terenie kampusu Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, dając niespotykane dotychczas możliwości twórcze artystom. Na wyposażenie składa się m.in. w pionierski system wielokanałowej emisji dźwięku w domenie 3D, system do symulowania akustyki pomieszczeń, na żywo, w trakcie koncertów i sesji nagraniowych oraz bogate instrumentarium muzyczne i eksperymentalne (studio nagrań i produkcji muzycznej oraz autorski instrument “Tonarium”). Dodatkowym atutem jest wyposażenie technologiczne LORI (Laboratorium Obrazu Ruchomego i Interakcji ASP).
Poznaj TechnologięWraz kuratorami Biura Dźwięku Katowice – Piotrem Ceglarkiem i Janem Dybałą badamy dźwięk przestrzenny i możliwości syntezatorów modularnych.
Działania fundacji są kontynuacją działającego od 2014 roku studia nagrań i produkcji muzycznej Azymut, któremu nadany został trochę inny, rozszerzony charakter. Wraz kuratorami Biura Dźwięku Katowice – Piotrem Ceglarkiem i Janem Dybałą badamy dźwięk przestrzenny i możliwości syntezatorów modularnych, czego owocem jest otrzymanie dotacji unijnej dla firmy powiązanej SOLIDA Paweł Pindur na wdrożenie innowacyjnych rozwiązań.
Nasze zaplecze audio w połączeniu ze studiem filmowo-eksperymentalnym Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach stanowią niepowtarzalną przestrzeń twórczą. Praca w tak innowacyjnym środowisku umożliwia uzyskanie unikatowych kompetencji na światowym poziomie. Skala całego obiektu jak i jego otwartość – bezpośrednio wychodzą z tradycji największych, historycznych i współczesnych placówek eksperymentalnych związanych z muzyką elektroniczną – m.in. polski SEPR, francuskie GRM, IRCAM czy niemiecki WDR, które pozwalały na realizację wszechstronnych form dźwiękowych, oferując najnowsze możliwe technologie.