Sprzężenie wielokanałowego systemu nagłośnieniowego i oprogramowania. W systemie operator może wyznaczać i animować położenie źródła dźwięku (nad, pod słuchaczem, z boku, tyłu czy przodu) jako ustalonego obiektu w przestrzeni trójwymiarowej – wirtualnej i sprzężonej z nią przestrzeni odsłuchowej.
Jest to w pełni przestrzenny system dźwiękowy (3D) działający w oparciu o teorię syntezy pola falowego. System daje możliwość przygotowania wydarzeń w trybie „na żywo” – od prelekcji, wykładów, pokazów mody po koncerty muzyczne czy spektakle teatralne. Praktycznie, ograniczeniem w jego zastosowaniu jest głównie wyobraźnia twórców i operatorów systemu. Proponowane rozwiązanie pochodzi ze źródłowej technologii: firmy ACS B.V., pozostającej w bliskich związkach z Wydziałem Elektroakustyki Uniwersytetu Technicznego w Delft. Uniwersytet w Delft, 5-ty uniwersytet techniczny na świecie i najbardziej zaawansowany w badaniach akustyki, psychoakustyki i elektroakustyki opracował techniczne założenia wykorzystania teorii pola falowego w europejskim programie badawczym Carrouso.
Cechy systemu:
- praca systemu w czasie rzeczywistym;
- kontrola pozycji źródła dźwięku (X, Y, Z), jego ruchu, kierunku oraz prędkości przemieszczania się, zarówno dla źródeł live jak i playback;
- możliwość integracji z systemem zmiennej akustyki;
- interface dla konsolet mikserskich: AVID, DiGiCo, SSL;
- interface’y do preferowanych źródeł, jak np.: REAPER;
- naturalny, czysty dźwięk bez śladów obróbki.