Haptyczny i koncepcyjny pomost między zaawansowaną technologią cyfrową, a użytkownikiem. Stając się narzędziem do jednoczesnego, intuicyjnego generowania, komponowania i prototypowania właściwości przestrzenno-akustycznych dźwięku. Dzięki innowacyjnej fuzji technologii analogowych i cyfrowych może odbywać się to w czasie rzeczywistym poprzez ergonomiczne panele z analogowymi manipulatorami – czyli w warsztacie uwolnionym od dotychczas najczęściej praktykowanej techniki pre-produkcji i softwarowego implementowania materiału pod linearne odtwarzanie.
W skład “Tonarium” wchodzą m.in dwa w pełni analogowe syntezatory modularne (w tym najbardziej poważany w środowiskach akademickich system SERGE), dwa w pełni analogowe, 10-kanałowe miksery matrycowe (dedykowany do dystrybucji sygnałów audio oraz drugi do zarządzania sygnałami sterującymi), szereg specjalnie opracowanych paneli do integracji z zewnętrznymi instrumentami i pozyskiwania z nich dodatkowych sygnałów, przetwarzanych bezpośrednio na cyfrowe komunikaty sterujące oprogramowaniem systemu 3D.
Koncepcja, projekt i konstrukcja: Piotr Ceglarek, Jan Dybała
Realizacja podzespołów matryc audio: Alessio Occhiodoro
Współpraca technologiczna: Janusz Kortyka, Nils Björn, Jakub Rożej
Współpraca techniczna: Piotr Sabatowski, Paweł Staszewski, Marek Gajda